(Publ. 20 NOV 2017) Välskötta varumärken är en av de viktigaste nycklarna för att bli framgångsrik på lång sikt. För att sprida en del av kunskapen hade vi, för fjärde året i rad, glädjen att vid vårt seminarium den 9 november ha två tidigare vinnare av Signumpriset som berättade om hur varumärkesarbetet bidragit till deras framgång.
De tidigare vinnarna representerades av Sofia Saberski, Head of Marketing, Indiska, och Carole Lindmark, Brand Director, Vattenfall. Under seminariet berättade Sofia och Carole om hur företagen arbetar strategiskt med sina varumärken, de villkor och utmaningar de måste förhålla sig till på sina respektive marknader samt tankar om framtiden. Gemensamt för Vattenfall och Indiska är att de båda verkar inom branscher som har genomgått snabba förändringar under de senaste tio åren och att de både under de senaste åren har haft verksamhetsrelaterade utmaningar som har påverkat varumärket. Ur dessa utmaningar kom en spännande och givande diskussion under seminariet.
Indiska vann Signumpriset 2011 och Vattenfall är en av de få som fått ett hedersomnämnande 2009.
Moderatorer var Gunnar Berenmark, Creative Director på Nordic Morning och medlem i juryn av Signumpriset, och Christer Löfgren, chefredaktör på tidningen BrandNews tillika sekreterare i juryn.
Sedan var det dags för att avslöja de nominerade till Signumpriset 2018!
Dessa är apotea.se, ECCO, HSB, Karolinska Universitetssjukhuset och Skogaholm. Vilken av dessa som blir den 24:e vinnaren av Signumpriset presenteras på Varumärkesdagen 25 januari 2018. Läs mer om Signumpriset här.
Vid det efterföljande minglet gavs tillfälle till möte och intressanta samtal – se bilder från eventet nedan >>
Fotograf: Alex Eliasson



























