Karriär.

»Hos oss erbjuds en unik möjlighet att arbeta kreativt tillsammans med olika kompetenser som ingenjörer, jurister, ekonomer, namnskapare och språkvetare.«
Vi är alltid på jakt efter affärsorienterade immaterialrättskonsulter. Är det du?Välkommen att kontakta Mathias Loqvist, Head of Patent Dept., Mats Lundberg, VD, eller Carolin Sundkvist, Head of Administration and Marketing genom att skicka ett mail till work@groth.eu
LEDIGA TJÄNSTER – Groth & Co söker:
Administratör
Är du noggrann och exakt i ditt arbete? Gillar du att arbeta i en internationell miljö och att korrespondera med kunder världen över? Tycker du om när arbetet ibland kräver en extra insats vid högt tryck? Gillar du dessutom att vara en viktig och avgörande person i ditt arbetsteam? Om du känner igen dig i beskrivningen, läs gärna vidare om tjänsten som administratör.
Vad vi erbjuder – På Groth & Co kommer du att träffa trevliga och drivna kollegor samt ett dynamiskt och snabbtänkt team av paralegals. Som administratör på vårt företag bjuds du in till en bransch där din yrkesroll är mycket eftertraktad. Du kommer att vara en del av paralegalteamet och ges chanser till vidareutveckling. Groth & Co kan erbjuda ett konkurrenskraftigt paket och på ett helt nytt kontor mitt i centrala Stockholm.
Vad vi söker hos dig – Vi söker dig som har något eller några års arbetslivserfarenhet som administratör, där grundläggande kunskaper inom immaterialrättsområdet (IP), dvs varumärken, design, domännamn, patent, är meriterande, men inget krav. Noggrannhet och exakthet är ett krav då du kommer att arbeta med fristning i vårt hanteringssystem PatraWin. I rollen som administratör är det viktigt att du har förmågan att prioritera och är problemlösningsorienterad. Vi ser att du är en lagspelare och har god hand med såväl kunder som dina arbetskamrater. Vi på Groth & Co önskar att du har en flexibel inställning till arbetsuppgifterna där du låter tillfälligt brådskande arbetsmoment prioriteras före annat eftersom din insats kan vara rent avgörande i företagets workflow. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Dina arbetsuppgifter – I din roll som administratör kommer du att fristnotera, koordinera och hantera förnyelser, årsavgifter, överlåtelser och valideringar. Vidare kommer du att skicka rapporter och fakturor till våra kunder och kommer även att hjälpa våra konsulter med att ta fram kostnadsuppskattningar och svarsinlagor. I det dagliga arbetet på vårt kontor i Stockholm ingår också att kommunicera med kunder, myndigheter, utländska lokalombud, samarbetspartner. I denna roll ingår även att vara vikarierande för vår receptionist vid behov, därav så är din primära arbetsplats på vårt kontor.
Skicka din ansökan
Skicka e-post med bifogat CV och ämnesraden: ”Administratör hos Groth & Co” till: work@groth.eu
Vi kommer att utvärdera ansökningar löpande. Har du frågor kontakta: work@groth
Välkommen med din ansökan!
Om Groth & Co
Groth & Co är ett personalägt konsultbolag med omkring 45 anställda med kontor i centrala Stockholm. Vi har seniora patentexperter och jurister inom de flesta tekniska och immaterialrättsliga områden. För att ge all tänkbar support till våra konsulter har vi IT-avdelning och marknadsavdelning samt omfattande internationellt nätverk och samarbete. Läs gärna vidare på vår webbplats www.groth.se
Groth & Co är också grundare och arrangör av de årliga konferenserna Patentdagen® och Varumärkesdagen®.